Chcesz schudnąć? Pamiętaj o chromie

Podczas diety odchudzającej warto zadbać, aby znalazły się w niej produkty bogate w chrom. Pierwiastek ten znacznie przyspiesza spalanie tłuszczu, zapobiega napadom głodu, a także działa uspokajająco, dzięki czemu efekty widać dużo szybciej. Choć jest idealny podczas redukcji masy ciała, warto dbać o jego prawidłowy poziom w organizmie przez cały czas. Dlaczego?

Chrom odgrywa istotną rolę podczas produkcji insuliny – pobudza trzustkę. Tym sposobem jest niezbędny podczas regulacji stężenia poziomu cukru we krwi. Wszystko to sprawia, że chrom doskonale chroni nas przed cukrzycą drugiego typu. Odpowiedni poziom chromu wpływa także na zachowanie prawidłowego poziomu cholesterolu – odpowiada za równowagę między frakcją HDL i LDL – dzięki temu zmniejsza się ryzyko wystąpienia miażdżycy. Niedobory chromu dotyczą często osób nadużywających alkoholu, będących na długotrwałej diecie lub borykających się z chorobami nerek oraz związanych z układem pokarmowym. Braki pierwiastka uwidaczniają się w częstym bólu głowy, ogólnym rozdrażnieniu, a czasem zwiększonym poziomem glukozy we krwi.

Dieta? Tylko z udziałem chromu

Chrom wspomaga spalanie tkanki tłuszczowej, ponieważ bierze udział w procesach związanych z przemianą materii. Choć w organizmie znajdują się jego śladowe ilości, to tyle w zupełności wystarczy, aby wspomóc odchudzanie. Co ważne, chrom hamuje napady głodu, czyli tzw. wilczy apetyt. Tym sposobem unikamy podjadania między posiłkami, co często wpływa na brak efektów w diecie. Pierwiastek ten zmniejsza też ochotę na słodycze, dlatego o jego odpowiedni poziom powinni dbać przede wszystkim amatorzy słodkości.

Chrom w codziennej diecie

Aby zadbać o odpowiedni poziom chromu w organizmie, warto do codziennej diety włączyć drożdże – zastąpmy więc część słodkich wypieków tradycyjnym kołaczem lub chałką drożdżową. Jedzmy także dużo wołowiny oraz chudego drobiu, w tym indyka. Sięgajmy także po zielone warzywa i owoce, szczególnie jabłka. Produkty zawierające chrom dobrze łączyć z takimi, które są bogate w witaminę C – wówczas pierwiastek lepiej się wchłania. Pamiętajmy, że nasz organizm nie potrzebuje dużych dawek chromu – wystarczy już ok. 0,2 mg na dobę, a czasem mniej. Większą dawkę powinny przyjmować osoby, które wyczynowo uprawiają sport, a także pracujące fizycznie. Utrata chromu jest zwiększona w sytuacji, kiedy przyjmuje dużo cukrów prostych.

Włączanie do diety produktów bogatych w chrom pozwoli nam cieszyć się dobrym zdrowiem, a także zapobiegnie wielu chorobom, takim jak np. cukrzyca 2 typu oraz wspomoże w walce z otyłością. Dbajmy więc o jego prawidłowy poziom w organizmie.