Dlaczego warto jeść pestki z dyni? 6 największych zalet

Pestki z dyni to jedno z najlepszych źródeł witamin, minerałów i kwasów tłuszczowych. Szczególnie polecane są osobom, które mają problemy z jelitami czy nadciśnieniem. Pestki z dyni posiadają właściwości antygrzybicze oraz przeciwwirusowe. Regularne spożywane pestek, ekstraktów lub olejów z pestek dyni, poprawni nie tylko nasz ogólny stan zdrowia ale również znacznie poprawi odporność organizmu.

Co zawierają pestki z dyni?

Zapotrzebowanie dzienne w 100g.

  • Witamia E -217%
  • Fosfor – 167%
  • Miedź – 157%
  • Magnez – 144%
  • Żelazo – 107%
  • Cynk – 75%
  • Mangan – 50%
  • Potas – 41%
  • Kwas foliowy – 30%
  • Ryboflawina – 23%
  • Tiamina – 19%

6 powodów dlaczego warto regularnie spożywać pestki z dyni

  1. Koniec ze zmęczeniem, więcej energii – Żelazo zwiększa odporność organizmu oraz zapobiega zmęczeniu. Ponadto w mięśniach żelazo wykorzystywane jest do pracy mięśni. Niedobór żelaza powoduje obniżenie sprawności fizycznej i intelektualnej, spadek koncentracji, obniżenie nastroju a przede wszystkim spadek odporność.
  2. Zdrowe nerki – dzięki obecności fito związków, pestki z dyni mogą przyczynić się do zapobiegania chorobom nerek.
  3. Zwiększenie płodności – Ponad 70% mężczyzn ma niedobory cynku, co z kolei ma negatywny wpływ na płodność. Cynk ma związek z produkcją testosteronu. Dzięki funkcji przeciwutleniacza pełni ważną rolę w tworzeniu spermy i przedłużaniu żywotności plemników. Cynk znajdujący się w pestkach z dyni, jest jednym z najlepiej przyswajalnych.
  4. Powiedz pasożytom stop! – Spożywanie świeżych, niesuszonych pestek z dyni, szczególnie na czczo, przyczynia się do usuwania pasożytów z organizmu. Dzieje się tak przez dużą zawartość kukrbitacynów, znajdujących się w świeżych pestkach.
  5. Działa przeciwnowotworowo – wiele badań potwierdza, że regularne spożywanie pestek bądź oleju z pestek dyni, zapobiega rakowi prostaty oraz piersi.
  6. Magnez – 70g pestek z dyni (ok. Pół szklanki) zaspokaja dzienne zapotrzebowanie na ten pierwiastek. Dzięki temu ustąpią skurcze mięśni a także zmniejszą się bóle głowy. Magnez poprawia trawienie, przeciwdziała tworzeniu się kamieni w nerkach, reguluje pracę tarczycy oraz rozszerza drogi oddechowe, wspomagając leczenie astmy i zapalenia oskrzeli. Chroni też organizm przed pierwiastkami toksycznymi (np. ołów, kadm, rtęć) znajdującymi się w warzywach i owocach pochodzących z terenów skażonych. Reguluje on także napięcie mięśni, pomaga w leczeniu kontuzji, przewlekłego zmęczenia.