Jak wspomóc pracę mózgu, naturalnie? Poznaj niezawodną dziewiątkę!

Masz kłopoty z pamięcią? Nie możesz skoncentrować się w pracy? To znak, że należy wspomóc pracę Twojego mózgu – naturalnie! Wystarczy nieco zmienić dietę, a chipsy i słodkości zamienić na korzyć przekąsek, które nasz mózg uwielbia. Nie wierzysz? Koniecznie więc wypróbuj!

Dobrze „nakarmiony” umysł funkcjonuje bez zarzutów – odpowiednia cyrkulacja krwi ma ogromne znaczenie dla jego pracy, a duży wpływ ma na nią nasza dieta. Tym sposobem dbając o odpowiednie menu zmniejszamy ryzyko zachorowania na Parkinsona czy też Alzheimera. Brak kłopotów z pamięcią, dobra koncentracja i efektywna praca przekładają się na nasz stan ducha – jesteśmy spokojniejsi, zrelaksowani i rzadziej borykamy się z „gorszymi dniami”. Co więc jeść, aby nasz mózg był zadowolony?

  1. Nasionka chia

Od kilku lat wiodą prym wśród produktów uwielbianych przez osoby ze szklanego ekranu – nic dziwnego, bowiem nasionka zaliczane są do grona najzdrowszych produktów świata. Możesz ich używać jako posypki do deserów i owoców. Sprawdzają się także jako element koktajli i musów, a także jedzone na surowo. Zawierają bardzo dużo kwasów Omega-3, które wspierają pracę mózgu.

  1. Komosa i soja

Produkty te zawierają bardzo dużo białka i są bogate w komplet aminokwasów, których potrzebuje ludzki organizm, w tym mózg do sprawnego działania. Dodatkowo są wyjątkowo sycące!

  1. Orzechy włoskie i migdały

Już garść orzechów włoskich dziennie potrafi zdziałać cuda. W ich składzie znajdziemy mnóstwo kwasów Omega-3 oraz dużo żelaza. Dzięki temu nie będziemy narzekać na problemy z zapamiętywaniem oraz rozumowaniem.

  1. Pestki dyni

Mogą stanowić świetną przekąskę dla osób pracujących, ale i dla dzieci w wieku szkolnym. Zawierają dużo cynku – pierwiastek ten w dużych ilościach występuje u ludzi wybitnie inteligentnych.

  1. Świeże warzywa i owoce

Obfitują w wiele witamin i minerałów. Warto przyjmować te, w których jest dużo potasu – banany, awokado, ziemniaki i pomidory. Wpływa on na lepsze dotlenienie mózgu, a tym samym wydajniejszą pracę.

  1. Zielona herbata

Jeśli nie wyobrażasz sobie życia bez kawy i pijesz ją w znacznych ilościach, to czas najwyższy przerwać ten rytuał. Kawa pita bez ograniczeń zaczyna bardziej szkodzić nić pomagać – zamiast koncentracji pojawia się rozdrażnienie, które w końcu sprawia, że stajemy się zmęczeni i senni. Zamieńmy więc część wypijanej kawy na zdrową, zieloną herbatę – ona także zawiera kofeinę, ale w rozsądnych ilościach.

  1. Pieczywo z pełnego przemiału

Jest bogate w witaminy z grupy B, które odpowiadają za pamięć, skupienie i zdolność kojarzenia.

  1. Orzeszki ziemne

Są źródłem cennej lecytyny. Kiedy cierpimy na jej niedobór, wówczas borykamy się z osłabieniem, które prowadzi do ospałości oraz kłopotów z pamięcią.

  1. Ryby

Jedzenie ich wzbogaca nasz organizm w Omega-3, ale i w cenny fosfor. Pierwiastek ten wpływa na inteligencję.

Nasz mózg ma nie tylko sprzymierzeńców, ale i poważnych wrogów. Dlatego warto wyłączyć z diety alkohol lub po prostu rzadziej po niego sięgać. Jego nadmiar zdecydowanie niekorzystnie działa na mózg, w tym obniża poziom inteligencji i prowadzi do kłopotów z pamięcią. Nie przesadzajmy też z ilościami białego cukru, który powoduje skoki cukru, co może nas rozdrażniać, podobnie jak zbyt duże ilości kawy.